Dag 22 en 23 (19 en 20 augustus) Denver (CO) - Tilburg

Er gaat vandaag niet veel meer gebeuren. Tot 11.00 uur mag ik op de kamer blijven en dan moet ik er echt af. Tegenover het hotel, bij Taco Bell, worden wat burrito's en tortilla's gehaald voor in het vliegtuig. Ik kan het niet laten om een van de taco's alvast nu op te eten.

De Chevrolet Sonic van deze reis.

Nog één keer zo'n lekkere taco.

Mijn vliegtuig vertrekt  om half zes, maar ik besluit direct naar het vliegveld te rijden. Winkelen is gisteren al gebeurd, dus dat hoeft niet meer. Ik lever de auto in bij Alamo. Dit is een heel vlug proces. Een mevrouw loopt snel een rondje om het voertuig om te kijken of er niets beschadigd is. Met een scanner scant ze de streepjescode en voert de kilometerstand op een terminal in. Een heel klein bonnetje is het resultaat en daar staat op dat ik 0 dollar verschuldigd ben. De totaal afgelegde afstand van deze reis is 6.422 kilometer in 21 dagen tijd. Volgens de boordcomputer was dat goed voor circa 95 rijuren. Gemiddeld dus 4,5 uur per dag en 305 kilometer. Een busje brengt ons naar de terminal.

Aankomst bij de verhuurbedrijven.

De shuttlebus.

Denver Airport is een heel prettig vliegveld. Je kunt er gratis gebruikmaken van wifi en verder gewoon mensen kijken. Daar is alle tijd voor, want ik ben er al om 12 uur. Even hapje eten en na een tijd wachten wordt het vanzelf half zes. Inmiddels regent het flink, maar daar hebben we weinig last van.

Denver Airport.

Het vliegtuig naar Reykjavik.

Het vliegtuig vertrekt op tijd. Ik zit vandaag in het midden naast een Duits meisje uit Münster. Ze is een jaar au-pair geweest in Denver. Verder is ze helemaal weg van Nederland. Ze vindt dat er fantastische mensen wonen. Ik ga er maar niet op in.

In IJsland is er weinig wachttijd. Een klein uurtje duurt het nog voordat het volgende vliegtuig vertrekt. Beetje rommelig is het wel, want nu moeten we door de douane. Bovendien komen alle vliegtuigen hier zo ongeveer tegelijk aan en vertrekken tegelijk.

Tijdens vlucht twee mag ik tussen twee echte Amerikanen plaatsnemen. Zij gaan hun zoon opzoeken in Amsterdam. Ze weten tot in detail te vertellen dat hij een appartement middenin het centrum heeft van 1800 euro per maand. Hij liever dan ik.

Aankomst in Amsterdam is om half een 's middags. De piloot heeft de meest afgelegen landingsbaan gekozen, dus taxiën we eerst nog dik 10 minuten tot de terminal. Op Amsterdam wordt ik opgehaald en dan kan ik naar huis.

Deze tiende Amerikareis was opnieuw zeer geslaagd. Wellicht volgend jaar weer. Wie weet.

Afstand vandaag: 37 kilometer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten