Dag 21 (18 augustus) Denver (CO)

Extended Stay biedt 's ochtends geen uitgebreid ontbijt aan. Het is een zogenaamd grab and go breakfast. In goed Nederlands: pakken en oprotten. Je neemt een bak slappe koffie, een droge muffin of een van de andere schaarse items en dan ga je naar je kamer. Natuurlijk niet voordat je eerst verplicht goedemorgen hebt gezegd tegen de receptionist(e).

Receptie van Extended Stay Tech Center North.

De appartementen.

Deze dag in Denver wordt in zijn geheel besteed aan eten, drinken en winkelen. Van Denver downtown ga ik niks zien. Dat hoeft ook niet, want ik ben er drie jaar geleden al geweest. Op internet zoek ik de dichtstbijzijnde Walmart en Dollar Tree op en ga op pad. Eerste bestemming is Dollar Tree, een winkel waar alles een dollar kost. Dat zijn nou winkels waar ik graag kom. Met drie tasjes vol kom ik de winkel uit.

Naast de winkel ligt nog een zaak: de ARC Thrift Store, een tweedehandswinkel. Wie iets kwijt wil, kan dat doneren aan de winkel en met de opbrengst worden deels projecten voor gehandicapten in Denver gefinancierd.  Ze hebben hier niks wat me bevalt. Aanbod bestaat vooral uit kleding en van tweedehands kleding ben ik geen liefhebber.

Dollar Tree en de Thrift Store.

Lunchen doe ik bij de naastgelegen Popeye's. Een soort Kentucky Fried Chicken, maar dan met nog slechtere kip en frietjes. Het smaakte wel, maar had veel beter gekund.

Na deze twee winkeltjes rijd ik even terug naar het appartement en ga op internet kijken waar er nog meer geshopt kan worden. Er mag bij Icelandair 2 x 23 kilo bagage mee en dat zal hoe dan ook gaan gebeuren.

In Aurora wordt Walmart bezocht. Voor 19 dollar vind ik er een mooie Wrangler spijkerbroek. Natuurlijk wordt er ook een tasje volgeladen met hete sausjes. Er is geen land in de wereld waar in de supermarkt zoveel verschillende flesjes hete saus worden verkocht als Amerika. Nou ja, misschien in Mexico. Het belangrijkste moet niet vergeten worden: een extra reistas. Ik heb maar één koffer en er zal toch nog een ander bagagestuk bij moeten komen om al die dingen in te vervoeren.

Walmart Supercenter Aurora.

Ik kan het niet laten om nog een tweedehandswinkel te bezoeken. Met een mooie rugzak en een werktas van $ 3,25 per stuk verlaat ik de zaak.

Weer een Thrift Store, maar dan groter.

Eveneens in Aurora ligt het Town Center winkelcentrum. Het ligt in een wijk met veel immigranten. Toevallig zie ik het liggen als ik weer eens na het verlaten van een parkeerplaats de verkeerde kant uitrijd. Alle restaurants en winkels liggen vaak aan immens grote parkeerterreinen. Je weet niet altijd welke inrit je moet nemen en of je van de ene naar de andere winkel/fastfoodzaak kunt rijden zonder het terrein te verlaten. Wanneer je dan de parkeerplaats afrijdt kun je soms alleen maar rechtsaf en dan rijd je zo weer een paar kilometer om. Als je überhaupt de uitrit al kunt vinden. De locals zullen het vast wel weten, maar ik om op de meeste plekken voor de eerste keer. In het Town Center nuttig ik mijn diner bij een wokzaak. Nasi met twee heerlijke bijgerechten: kip in pepersaus en rundvlees met broccoli. Een beetje het idee van Panda Express. De portie is behoorlijk groot, maar hij gaat wel op. Cijfer: 8.

Town Center in Aurora.

Terug in het motel kan er teruggekeken worden op een geslaagd dagje winkelen.

Het gaat allemaal mee terug naar Nederland.

Afstand vandaag: 55 kilometer.

1 opmerking: